Profesionāls mentorings komandai (grupai) ar līdzīgiem mērķiem, situācijām
Mentorings darba vietā dažādu situāciju risināšanai un profesionālās attīstības veicināšanai
MENTORINGA MĒRĶI
Veicināt profesionālo attīstību autentiskā veidā, sniedzot eksperta atbalstu dalībniekiem, komandai cieņpilnā, pieņemošā, atbalstošā vidē, rodot risinājumus dažādām situācijām ar mērķi tās neatkārtot, tādejādi dodot iespēju papildināt zināšanas un atraisīt katra indivīda resursus un iemaņas.
Tas ļautu dalībniekiem ieraudzīt savu potenciālu, risinājumu dažādību, izanalizēt savu līdzšinējo pieredzi, iespējamās kļūdas, lai veiktu nepieciešamās izmaiņas savā darba stilā, attieksmē, rīcībā un nodrošinātu aizvien labākus rezultātus.
VIDE
Atbalstoša, pieņemšana, saprotoša, cieņpilna, nav pareizi, nepareizi, katra dalībnieka viedoklis, izjūtas, emocijas, domas ir svarīgas
MENTORINGA UZDEVUMI
- Sniegt profesionālu mentora atbalstu dalībniekiem viņu situācijās, rīcībai, emocijām
- Dot iespēju pilnveidot izpratni par jebkuras situācijas apzināšanos, izpratni kāpēc tā notika un kā to neatkārtot (ja negatīva pieredze)
- Palīdzēt ieraudzīt, atraisīt katra dalībnieka potenciālu un spējas
- Dot iespēju ieraudzīt dažādības unikalitāti un kā spēt to izmantot
- Pilnveidot metožu/instrumentu kopumu profesionālai, personīgai izaugsmei
- Dot iespēju atbrīvot emocijas, izjūtas, domas cieņpilnā veidā
- Palīdzēt rast risinājumu situācijām, lai tās neatkātotos
- Sniegt iedrošinājumu, ticību dalībnieku spējām, ka izdosies
TĒMA(AS)
Galvenā tēma var tikt noteikta iepriekš, bet visbiežāk tēmas atklājas darba gaitā un atkarīgas no dalībniekiem nepieciešamā atbalsta, problēmjautājumiem un situācijām.
Kā piemēri – situācijas darbā ar klientiem, iekšējās domstarpības kolektīvā, komandas sadarbības uzlabošana, atbalsts pārmaiņu procesā, emocionālā līdzsvara un motivācijas uzturēšana augsta stresa apstākļos un daudzas citas.
MENTORINGA DARBA GAITA
- Uzticamas, cieņpilnas, atbalstošas gaisotnes radīšana un dalībnieku atvēršana.
- Iepazīšanās ar dalībnieku situācijām, problēmām, viņiem svarīgiem jautājumiem, kuros nepieciešams atbalsts.
- Reālu situāciju analīze eksperta vadībā.
- Dalībnieku uzklausīšana. Katrs dalībnieks dalās ar savu pārdzīvoto, piedzīvoto, variantiem, kas izdevās, kas ne tik labi.
- Risinājumu meklēšana.
- Resursu ieraudzīšana, atraisīšana.
- Zināšanu sniegšana par attiecīgo tematiku, kura parādās.
- Dalībnieku iedrošināšana, varēšanas nostiprināšana.
- Mentora redzējums, kopsavilkums, ieteikumi, atgriezeniskā saite.
METODIKA (pēc nepieciešamības)
Uzklausīšana, “ventilēšana”, pašrefleksijas iespējas, iedrošināšana, normalizēšana, diskusijas, lomu spēles, vingrinājumi, ieteikumi, piemēri, atbildes uz jautājumiem, atgriezeniskā saite u.c.
MENTORE

Laila Majore
Praktizējoša psiholoģe (Mg.Psych) – organizāciju, izglītības, konsultatīvajās jomās; mediatore; izaugsmes trenere; 20 gadus aktīvā vadības darbā; lektore – mentore ar 30 gadu pieredzi mācību vadīšanā Latvijas un starptautiskās organizācijās.
MENTORINGA SESIJAS ILGUMS
Šobrīd piedāvājam divus, pēc mūsu pieredzes, optimālākos ilguma variantus:
6 stundas vienā tikšanās reizē
vai
2 tikšanās reizes pa 4 stundām katra.
Bet pēc pasūtītāja vēlmēm iespējami arī citi ilguma varianti.
GRUPAS LIELUMS
ideāli, ja līdz 10-12 dalībniekiem.
Var būt arī lielāka (līdz pat 20-25 dalībniekiem), bet tad jāņem vērā, ka visi var nepagūt izstāstīt savu situāciju. Jo mazāka grupa, jo padziļinātāk būs iespējams izskatīt situācijas.