Saskarsmes meistarība un prakse komunikācijas kompetencēs
SEMINĀRA – TRENIŅA MĒRĶIS
SEMINĀRA – TRENIŅA UZDEVUMI
- Attīstīt spēju izmantot minimālās piepūles likumu jeb kā viegli veidot attiecības ar cilvēkiem
- Apgūt saskarsmes efektivitātes paaugstināšanas principus
- Attīstīt spēju klausīties
- Izprast sadarbības, atbildības, uzticēšanās nozīmīgumu saskarsmē
- Attīstīt spēju klusēt, kad jāklusē un runāt, kad jārunā
- Gūt izpratni par saskarsmes stiliem un veidiem, to pielietošanu dažādās situācijās
- Izprast dažādu personības tipu komunikācijas stilus un to vēstījumus
- Pilnveidot spēju runāt tā, lai tevi sadzird
- Gūt izpratni par savu un citu cilvēku reakcijām, uzvedību, uztveri u.c.
- Izprast atšķirību starp komunikablu un komunicējošu partneri
- Pilnveidot prasmes sarunu veidošanā
- Izprast hierarhijas jeb vadītāju un padoto attiecību veidošanas principus
- Attīstīt spēju ieraudzīt manipulācijas un spekulācijas
- Pilnveidot prasmi atrast kopēju valodu dažādās situācijā
- Iegūt pārliecību par efektīvas saskarsmes un komunikācijas nozīmīgumu
SEMINĀRA – TRENIŅA TĒMAS
1. Saskarsme kā mijattiecību veidošanās process.
2. Saskarsmes stili individuālajā izvēles formā.
3. Minimālās piepūles likums – zelta likums saskarsmē.
4. Ietekmēšana saskarsmē.
5. Saskarsmes veidi:
a) komunikatīvais;
b) interaktīvais;
c) perceptīvais.
6. Komunikācija kā informācijas apmaiņas process un sadarbības forma.
7. Savstarpējās komunikācijas pamati.
8. Komunikācijas satura un attiecību aspekts:
a) par ko es / viņš informē?
b) ko es / viņš vēsta par sevi?
c) ko es domāju par tevi / viņš par mani-kādas ir mūsu attiecības?
d) ko es / viņš vēlas / uz ko mudina?
9. Komunikatīvā izturēšanās.
10. Komunikācijas daļas – to saderība jeb nesaderība.
11. Partnerības vienlīdzība vai atšķirība – simetriska vai komplimentāra komunikācija.
12. Dažādu personības tipu komunikācijas stili un to vēstījumi.
13. Prasme sarunāties – komunikācijas kompetence.
14. Sarunas veidošanas pamatnosacījumi.
15. Sarunu ietekmējošie faktori.