Profesionāla komunikācija
SEMNĀRA - TRENIŅA MĒRĶIS
Dot iespēju semināra dalībniekiem paaugstināt profesionālās iemaņas saskarsmē un komunikācijā, apzinot dažādas metodes, kuras sniedz iespēju uzlabot darba, savstarpējās komunikācijas produktivitāti, prasmi sadarboties, veidot attiecības ar līdzcilvēkiem, attīstot savu / uzņēmuma paštēlu, pašapziņu un pašvērtējumu.
UZDEVUMI
- Attīstīt spēju izmantot minimālās piepūles likumu jeb kā viegli veidot attiecības ar cilvēkiem;
- Apgūt saskarsmes efektivitātes paaugstināšanas principus;
- Attīstīt spēju klausīties;
- Pilnveidot prasmes sarunu veidošanā;
- Izprast sadarbības, atbildības, uzticēšanās nozīmīgumu saskarsmē;
- Attīstīt spēju klusēt, kad jāklusē un runāt, kad jārunā;
- Pilnveidot spēju runāt tā, lai tevi sadzird;
- Gūt izpratni par savu un citu cilvēku reakcijām, uzvedību, uztveri u.c.;
- Izprast atšķirību starp komunikablu un komunicējošu partneri;
- Pilnveidot prasmi atrast kopēju valodu dažādās situācijā;
- Apzināt personības tiešās un slēptās vajadzības saskarsmes līmenī;
- Pilnveidot spēju pieņemt un vadīt savas emocijas „uzbrukumu” brīžos;
- Pilnveidot prasmi mierīgi reaģēt problēmu un stresa situācijās; konstruktīvi rīkojoties;
- Izprast jaunu ieradumu veidošanas nozīmību;
- Iegūt pārliecību par efektīvas saskarsmes un komunikācijas nozīmīgumu.
Semināra tēmas:
- Saskarsme kā mijattiecību veidošanās process.
- Partnerības vienlīdzība vai atšķirība – simetriska vai komplimentāra komunikācija.
- Komunikācijas satura un attiecību aspekts:
- par ko es / viņš informē?
- ko es / viņš vēsta par sevi?
- ko es domāju par tevi / viņš par mani – kādas ir mūsu attiecības?
- ko es / viņš vēlas / uz ko mudina?
- Komunikatīvā izturēšanās.
- Attieksmes un cieņas jautājums.
- Personības vajadzības.
- Mērķa sasniegšanas metodes saskarsmē.
- Informācijas nodošanas un saņemšanas mehānismi.
- Atgriezeniskās saites nozīmība un veidi.
- Saziņa attālināti (pa tālruni, e-pastā u.c.).
- Biežākās kļūdas komunikācijā.
Semināra tēmas:
- Kā problēmsituācijas pamanīt un novērst savlaicīgi?
- Kā izprast, ko cilvēks patiesībā vēlas?
- Dažādu personības tipu komunikācijas stili un to vēstījumi.
- Faktori, kas provocē konfliktsituāciju rašanos.
- Redzamie un slēptie cēloņi.
- Sarunas vadīšanas soļi saspīlētās situācijās.
- Problēmsituāciju / konfliktu risināšanas veidi un izvēle.
- Kā pabeigt sarunu uz pozitīvas nots, ja nav iespējams atrisināt situāciju?
- Ieguvumi no problēmsituācijām.
Semināra tēmas:
- Agresija un tās pārtraukšana.
- Manipulācija, manipulācijas veidi un prasme neiesaistīties manipulatora “spēlītēs”.
- Pašaizsardzība un emocionālā pašregulācija saskarsmē ar problemātiskām personām.
- Emociju vadīšanas soļi un metodes.
- Kā neuztvert personīgi?
- Kā “neuzsprāgt”, nepacelt balsi?
- Jaunu ieradumu veidošanas nozīmība.
- Viena no efektīvākajām metodēm stresa vadībā šobrīd pasaulē
- Praktiski vingrinājumi emocionālajai pašregulācijai, kas ērti un viegli izpildāmi, neprasot papildus laika resursus.
METODIKA
Interaktīva forma ar mērķi jaunās zināšanas pielietot ikdienā: lekcija, praktiski vingrinājumi, piemēri, uzdevumi, pašrefleksijas iespējas un atbildes uz dalībnieku jautājumiem.
Klausītāji savus jautājumus, situāciju aprakstus varēs iesūtīt vēl pirms semināra. Iesūtītie jautājumi tiks izskatīti seminārā. Anonimitāte garantēta.
SEMINĀRU - TRENIŅU VADA
Laila Majore
Praktizējoša psiholoģe (Mg.Psych), mediatore**, pedagoģe, uzņēmēja, lektore ar vairāk kā 25 gadu pieredzi apmācībā un konsultēšanā. 17 gadus SIA „Pieci elementi” (pakalpojumu sniegšanas sfēra) vadītāja; Islande SPA mentore, līdz 2008.g. Islande SPA direktore. Kopš 2005.gada līdz šim brīdim biedrības „LEVIC” valdes priekšsēdētāja.
Vada seminārus kopš 1994. gada organizācijās, mācību iestādēs par saskarsmi, konfliktu/domstarpību risināšanu, stresa menedžmentu, lietišķo etiķeti, protokolu, vadītprasmi, darbinieku pašmotivācijas veidošanu, kolektīva veidošanu, saliedēšanu, klientu apkalpošanas kultūru, merčendaizingu u.c.
SEMINĀRA ILGUMS: 6 STUNDAS
ATSAUKSMES par Lailas vadītajiem semināriem:
“Profesionāla un kompetenta lektore. Ļoti labi izveidoja kontaktu ar auditoriju.”
“Ļoti profesionāli un saistoši sagatavots seminārs. Izsmeļošas un saprotamas atbildes uz apskatāmajiem jautājumiem. Iegūtās zināšanas praktiski pielietojamas ikdienas darbā.”
“Seminārs tika organizēts ļoti labā līmenī. Viss tika pārdomāts. Pasniedzējai izdevās ļoti ātri un dabiski atrast kopēju valodu ar grupu un iesaistīt tās dalībniekus darbā. Tēma ir ļoti interesanta un aktuāla. Seminārā laiks paiet ātri. Paldies par Jūsu ieguldījumu!”