Отношения умелого руководителя с подчиненными
SEMINĀRA MĒRĶIS
Papildināt dalībnieku zināšanas un praktiskās iemaņas efektīvākai padoto vadībai.
SEMINĀRA UZDEVUMI
- Attīstīt izpratni par vadītāja darba izaicinājumiem un efektīviem darbinieku vadīšanas instrumentiem
- Apzināt savas kā vadītāja prasmes un izveidot algoritmu to pilnveidošanai
- Izprast vadīšanas taktikas izvēli, sevis pozicionēšanas nozīmīgumu saskarsmē ar padotajiem
- Pilnveidot prasmes veidot un vadīt efektīvas sarunas ar padotajiem
- Apzināt uzdevumus, atbildības un robežas vadības darbā
- Izprast vadītāja lomu un atbildību uzņēmuma mērķu sasniegšanā
- Pilnveidot komunikācijas prasmes darbā ar padotajiem
- Izprast deleģēšanas svarīgumu un to pārbaudes mehānismus
- Pilnveidot prasmes izmantot sapulci kā efektīvu instrumentu vadītāja darbā un kolektīva saliedēšanā
- Attīstīt prasmes savlaicīgi pamanīt un novērst konfliktus
SEMINĀRA TĒMAS
1. Vadīšana, vadības stili un modeļi:
- Atšķirības starp padoto un vadītāju
- Ko no vadītāja sagaida uzņēmums? Ko sagaida darbinieki?
- Vadības stili un modeļi
- Vadības stila izvēle dažādās situācijās
- Kādas sekas uz padoto atstāj izvēlētais vadības stils?
- Vadītāja lomas darba procesa vadīšanā
- Vadītāja izaicinājumi un iespējas
2. Vadītājs – saimnieks savā uzņēmumā, struktūrvienībā:
- Vadītāja ētika
- Sevis pozicionēšana
- Vadītājs kā līderis
- Vadītāja lomas un atbildības
- Resursu apzināšanās un efektīva izmantošana
- Sapulce kā efektīvs instruments vadītāja darbā un kolektīva saliedēšanā
3. Vadītājam nozīmīgās prasmes un to attīstība:
- Vajadzīgo prasmju, īpašību apzināšanās un nepieciešamās zināšanās
- Komandas vadība
- Uzmanība, interese un motivācija
- Prasme izvirzīt mērķus
- Uzdevumu deleģēšana, vienošanās par to izpildi un rezultātu novērtēšana
- Konfliktu pamanīšana un novēršana savlaicīgi
4. Komunikācija un saskarsme ikdienā:
- Attieksmes jautājums
- Komunicēšanas zelta vidusceļš darba attiecībās
- Robežu noteikšana
- Verbālie un neverbālie komunikācijas instrumenti
- Kā rodas tenkas, baumas, „klačas”? Kā tās izskaust?
- Kritika un uzslavas
- Konstruktīva saruna
- Atgriezeniskās saites saņemšana no darbiniekiem.
METODIKA
Interaktīva, elastīga darba forma ar mērķi jaunās zināšanas un iemaņas pielietot praksē: teorija, piemēri, diskusijas, praktisko uzdevumu risināšana, situāciju analīze, lomu spēles, grupu darbs.
SEMINĀRU VADA
Лайла Майоре
Praktizējoša psiholoģe (Mg.Psych), sertificēta mediatore**, pedagoģe, uzņēmēja, lektore ar vairāk kā 20 gadu pieredzi apmācībā, konsultēšanā un praktiskajā darbībā. 17 gadus SIA „Pieci elementi” (pakalpojumu, viesmīlības sfēra) vadītāja; Islande SPA mentore, līdz 2008.g. Islande SPA direktore. Kopš 2005.gada līdz šim brīdim biedrības „LEVIC” valdes priekšsēdētāja. Vada seminārus kopš 1994. gada organizācijās, mācību iestādēs par saskarsmi, konfliktu/domstarpību risināšanu, stresa menedžmentu, lietišķo etiķeti, protokolu, vadītprasmi, darbinieku pašmotivācijas veidošanu, klientu apkalpošanas kultūru, pārdošanas mākslu, telemārketingu u.c.