Īstenošanas termiņš: 2015.gada 1.septembris – 2017.gada 31.augusts

Projekta mērķis
Projekta mērķis: apvienojot vairāku izglītības nozares praktiķu pieredzi un zināšanas, izstrādāt metodoloģiju „Talantīgās un inovatīvās domāšanas mācīšana skolā: teorija un prakse” pielietošanai pamatskolās un sākumskolās.
Īsi par projektu
Projekta tiešā mērķa grupas ir pamatskolu un sākumskolu skolotāji, pedagoģijas studenti un pasniedzēji, kas nodrošina pedagogu tālākizglītību. Papildinot savu zināšanu klāstu ar jaunām metodēm un zināšanām, tiks paplašinātas tiešās mērķa grupas profesionālās kompetences, un pedagogi, izmantojot jaunās zināšanas darbā ar saviem audzēkņiem, spēs uzlabot audzēkņu mācību rezultātus, mazināt mācību rezultātu atšķirības un veicināt izglītības kvalitāti skolās.
Projekta aktualitāte ir pamatota ar pētījumiem par to, ka talants un talantīga domāšana nav nejaušība un tā nav iedzimta īpašība, bet gan domāšanas procesu kopums, kuru var apgūt jebkurš. Nereti skolotāji savā darbā galveno uzmanību velta skolēniem ar labām sekmēm un apdāvinātiem bērniem. Savukārt darbam ar tiem skolēniem, kuru sekmes nav īpaši augstā līmenī, tiek pievērsts mazāk uzmanības, kas mācību rezultātu atšķirības starp dažādiem skolēniem palielina vēl vairāk.
Tāpēc projekta uzdevums ir izstrādāt metodoloģiju, kuras pielietošana pedagogu darbā veicinās jebkura audzēkņa talantīgas un inovatīvas domāšanas attīstību, neatkarīgi no iepriekšējiem mācību sasniegumiem.
Projekta laikā iesaistīto organizāciju speciālistu esošās iestrādes un speciālistu zināšanas tiks apvienotas vienotas metodoloģijas izstrādei, kā arī darba gaitā – papildinātas ar jaunām atziņām.
Visi projekta laikā radītie materiāli interesentiem būs pieejami bez maksas.
Projekta partneri
- PAC Agenda (Latvija) – projekta koordinators;
- Vytautas Magnus University (Lietuva);
- NGO Partnerlus (Igaunija);
- Fonds ASNI (Latvija)
Projekta notikumi
LatvijaUzsākam projektu!
Partneru pirmā tikšanās projekta ietvaros
Projekta laikā tapušie materiāli
Talantīgās un inovatīvās domāšanas mācīšana skolā: teorija un prakse. 1. daļa
Talantīgās un inovatīvās domāšanas mācīšana skolā: teorija un prakse. 2. daļa
Theory and Practice of Training in Talented and Innovative Thinking in Schools. Part 1
Theory and Practice of Training in Talented and Innovative Thinking in Schools. Part 2
Andeka ja innovatiivse mõtlemise õpetamise teooria ja praktika koolides. 1. osa
Andeka ja innovatiivse mõtlemise õpetamise teooria ja praktika koolides. 2. osa
Talentingo ir inovatyvaus mąstymo ugdymo mokyklose teorija ir praktika. 1 dalis
Talentingo ir inovatyvaus mąstymo ugdymo mokyklose teorija ir praktika. 2 dalis