Saskarsmes meistarība un prakse komunikācijas kompetencēs
SEMINĀRA – TRENIŅA MĒRĶIS
Dot iespēju semināra dalībniekiem paaugstināt profesionālās iemaņas saskarsmē un komunikācijā, apzinot dažādas metodes, nostiprinot tās praktiski ar dažādiem vingrinājumiem, kuri sniedz iespēju uzlabot darba, savstarpējās komunikācijas produktivitāti, prasmi sadarboties, veidot attiecības ar līdzcilvēkiem, attīstot savu/uzņēmuma paštēlu, pašapziņu un pašvērtējumu.
SEMINĀRA – TRENIŅA UZDEVUMI
- Attīstīt spēju izmantot minimālās piepūles likumu jeb kā viegli veidot attiecības ar cilvēkiem
- Apgūt saskarsmes efektivitātes paaugstināšanas principus
- Attīstīt spēju klausīties
- Izprast sadarbības, atbildības, uzticēšanās nozīmīgumu saskarsmē
- Attīstīt spēju klusēt, kad jāklusē un runāt, kad jārunā
- Gūt izpratni par saskarsmes stiliem un veidiem, to pielietošanu dažādās situācijās
- Izprast dažādu personības tipu komunikācijas stilus un to vēstījumus
- Pilnveidot spēju runāt tā, lai tevi sadzird
- Gūt izpratni par savu un citu cilvēku reakcijām, uzvedību, uztveri u.c.
- Izprast atšķirību starp komunikablu un komunicējošu partneri
- Pilnveidot prasmes sarunu veidošanā
- Izprast hierarhijas jeb vadītāju un padoto attiecību veidošanas principus
- Attīstīt spēju ieraudzīt manipulācijas un spekulācijas
- Pilnveidot prasmi atrast kopēju valodu dažādās situācijā
- Iegūt pārliecību par efektīvas saskarsmes un komunikācijas nozīmīgumu
SEMINĀRA – TRENIŅA TĒMAS
- Saskarsme kā mijattiecību veidošanās process.
- Saskarsmes stili individuālajā izvēles formā.
- Minimālās piepūles likums – zelta likums saskarsmē.
- Ietekmēšana saskarsmē.
- Saskarsmes veidi:
a) komunikatīvais;
b) interaktīvais;
c) perceptīvais. - Komunikācija kā informācijas apmaiņas process un sadarbības forma.
- Savstarpējās komunikācijas pamati.
- Komunikācijas satura un attiecību aspekts:
a) par ko es / viņš informē?
b) ko es / viņš vēsta par sevi?
c) ko es domāju par tevi / viņš par mani-kādas ir mūsu attiecības?
d) ko es / viņš vēlas / uz ko mudina? - Komunikatīvā izturēšanās.
- Komunikācijas daļas – to saderība jeb nesaderība.
- Partnerības vienlīdzība vai atšķirība – simetriska vai komplimentāra komunikācija.
- Dažādu personības tipu komunikācijas stili un to vēstījumi.
- Prasme sarunāties – komunikācijas kompetence.
- Sarunas veidošanas pamatnosacījumi.
- Sarunu ietekmējošie faktori.
SEMINĀRA – TRENIŅA NORISE
Interaktīva, elastīga darba forma, ar mērķi jaunās zināšanas pielietot praksē: lekcija, diskusijas, praktisko uzdevumu risināšana, situāciju analīze.
SEMINĀRU – TRENIŅU VADA
Laila Majore
Praktizējoša psiholoģe (Mg.Psych), mediatore**, pedagoģe, uzņēmēja, lektore ar 20 gadu pieredzi apmācībā un konsultēšanā. Ieguvusi sertificēta mediatora statusu. 17 gadus SIA „Pieci elementi” (pakalpojumu sniegšanas sfēra) vadītāja; Islande SPA mentore, līdz 2008.g. Islande SPA direktore. Kopš 2005.gada līdz šim brīdim biedrības „LEVIC” valdes priekšsēdētāja. Vada seminārus kopš 1994. gada organizācijās, mācību iestādēs par saskarsmi, konfliktu/domstarpību risināšanu, stresa menedžmentu, lietišķo etiķeti, protokolu, vadītprasmi, darbinieku pašmotivācijas veidošanu, klientu apkalpošanas kultūru, pārdošanas mākslu, telemārketingu u.c.