Emocionālā inteliģence un apzinātība darba vidē. Praktiskie vingrinājumi.
Šajā seminārā uzzināsiet, kā veicināt personīgo un profesionālo izaugsmi, pašmotivāciju, lēmumu pieņemšanas efektivitāti un citus procesus darba vides uzlabošanai, izmantojot tādus instrumentus kā apzinātība un emocionālā inteliģence.
SEMINĀRA TĒMAS
Apzinātība kā mehānisms ir veiksmes stāsts no indivīda perspektīvas, un šis rīks spēj ienest arī daudzas pozitīvas izmaiņas organizācijas iekšienē un tās produktivitātē.
Bremzējošie faktori visbiežāk ir apzinātības mehānismu sarežģītums vai arī individuālā spēja tos izprast un izmantot.
Šajā lekcijā Jūs iegūsiet zināšanas par:
- apzinātību, kas ir rīks sevis motivācijas veidošanai profesionālās attīstīšanas ilgtermiņa skatījumā;
- grupas uzvedības izmaiņām, kur mazās un vidējās organizācijās grupu darbam ir liela nozīme organizācijas spējai veikt savas funkcijas;
- apzinātības rīku ieviešanas pamatiem, kuri nepieciešami, lai uzlabotu darba vidi, pašapbalvošanas sistēmas, darba rutīnas, kolēģu komunikāciju;
- empātijas un emociju izmantošanu darba vidē, lai panāktu ilgtermiņa spēju darboties pat tādā vidē, kurā ir grūti izjust gandarījumu lielās noslodzes vai vides dēļ;
- ātru un atbildīgu lēmumu pieņemšanas procesu, izmantojot ātrās domāšanas tehnikas, kuras apzinot spējam būt rezultatīvāki un ātrāki lēmumu pieņemšanā;
- mentāli veselīgas darba vides veidošanas pamatu ieviešana darba vidē.
Emocijas ir instruments ar kura palīdzību mēs varam vadīt sevi, citus un veidotu veiksmīgu komunikāciju darba un privātajā vidē. Emociju kontrole visbiežāk tiek asociēta ar to nerādīšanu, nevis ar to veiksmīgu un apzinātu izmantošanu. Pat tā saucamajām “negatīvajām” emocijām ir savs efektīvs pielietojums.
Emocionālā inteliģence ir instruments ar kura palīdzību panākt vēlamos rezultātus nedarot pāri ne sev, ne citiem.
Šajā lekcijā Jūs gūsiet ieskatu emocionālās inteliģences piecos rīkos:
- sociālo iemaņu veidošana darba vidē, kuru mērķis ir veidot darbinieku un vadītāju spēju patstāvīgi veidot pozitīvu komunikāciju ar kuras palīdzību panākt darba produktīvu pašplūsmu;
- pašapziņas mehānismi, kuri nodrošina darbinieka vai vadītāja spēju attīstīties profesionālajā vidē bez vadības atbalsta vai komunikācijas;
- pašregulācijas mehānismu ieviešana, lai pasargātu sevi un darba vidi no iespējamajiem izdegšanas riskiem;
- empātijas veidošana, lai nevis tikai justu līdzi citu pieredzētajām emocijām, bet arī pozitīvi mācītos no pieredzes, kura ir gūta pirms tam;
- pašmotivācijas ieviešana darba vidē, lai veiksmīgi vadītu sevi uz noteiktajiem mērķiem un spētu veikt ilgtermiņa darba pienākumus, kuriem rezultātu redzamība ir vāja.
Lai virzītu apzinātības un pateicības instrumentus darba vidē, ir jāpieturas pie ritma un nepieciešamās rutīnas. Šī rutīna organizācijā nodrošinās atvērtību un norādīs uz kopējiem mērķiem organizācijas klimata uzlabošanā, kā arī sekmēs katra indivīda labizjūtu organizācijā.
Lekcijā izskatīsim praktiskas metodes par šādām tēmām:
- apmierinātības izvērtējums grupā un individuāli;
- darba un privātās dzīves balanss;
- darbs ar izaicinājumiem;
- skats no malas un skats no darba vides;
- konflikts un darbs ar to;
- atgriezeniskā saites un kritika;
- mācamies vadīt un būt vadītiem.
SEMINĀRU VADA
Andrejs Kozlovs
Ieguvis augstāko akadēmisko grādu biheiviorismā (Vīnes universitāte), maģistra grādu sabiedriskajās attiecībās. Vadītāja un sabiedrisko attiecību speciālista pieredze – vairāk kā 13 gadi, uzkrāta, strādājot tādos republikas nozīmes objektos kā Liepājas pilsētas koncertzāle “Lielais Dzintars”, EUROPASS CV, Study in Latvia u.c.
Kopš 2005.gada vada seminārus un treniņus visdažādākajām auditorijām gan Latvijā, gan citur pasaulē par vadītprasmju uzlabošanu, stresa un konfliktu vadību, prokrastināciju, smadzeņu darbības optimizēšanu, sabiedrisko attiecību veidošanu, komunikāciju, telemārketingu, publisko uzstāšanos u.c. tēmām.